SHIPPING & RETURN

INFORMATIONS FRÅGOR

LEVERANSPOLICY

Vanligtvis skickar vi order inom 24-48 timmar.

Kontakta oss om du har några speciella önskemål.

Leveranstid. Vi brukar välja ekonomi frakt.
Sverige
Brev 2 - 3 dagar
DHL 2 - 3 dagar
Europa
Brev 3 - 4 dagar
FedEx / DHL 4 - 7 dagar
Worldwide
Brev 3 - 4 dagar
FedEx 4 - 7 dagar
Om du har bråttom kan vi boka expresstjänst för 10 $ / € extra. Kontakta oss innan du lägger en beställning.
Du kommer se alla avgifter i kassan.
Gratis WORLDWIDE SHIPPING över 99 $, 99 €, 695kr.
Sverige
0 - 35 $ / € Brev 3 $ / €
35 - 99 $ / € DHL 6 $ / €
över 99 $ / € Fri frakt
Europa
0 - 35 $ / € Brev 5 $ / €
35 - 99 $ / € FedEx / DHL 10 $ / €
över 99 $ / € Fri frakt
Worldwide
0 - 35 $ / € Brev 10 $ / €
35 - 99 $ / € FedEx 15 $ / €
över 99 $ / € Fri frakt
Vänligen meddela oss om du har önskemål om något speciellt fraktsätt, leveransadress eller presentpapper. Vi kommer att göra vårt bästa för att hjälpa dig. Kontakta oss.

Inga problem, dom som arbetar för FedEx och DHL är ibland fantastiska. Dom behöver ett lokalt telefonnummer för att komma i kontakt med dig. Det bästa är om du kan ha hamnkapten (eller liknande person) som kontaktperson.

Alla beställningar för närvarande sänds från Europa. Om din leveransadress är utanför EU kan du bli föremål för ytterligare importavgifter vid leverans.

USA - Alla beställningar till USA $ 800 kan att bli föremål för importskatt. För mer information, vänligen kolla med US Customs and Border Protection Department för mer information.

Australien - Alla beställningar över AUS $ 1000 kommer att bli föremål för importtullar. Denna siffra kan variera beroende på paketets värde, så var god och kontrollera med inrikesdepartementet för mer information

Nya Zeeland - Alla beställningar över NZD $ 60 kommer att bli föremål för importtullar. Denna siffra kan variera beroende på paketets värde. Du kan få en uppskattning från New Zealands tulltjänst webbplats.

Nekar att betala tull

Om du väljer att neka tullavgiften och paketet returneras till Waterline Design, kan frakt och fraktkostnad dras av från din återbetalning.

Om du fortfarande är osäker på om du kommer att bli föremål för tullavgifter, rekommenderar vi att du kontaktar ditt lokala tullkontor för mer information innan du lägger ut din beställning.

Du skulle kommer få ett mail i samband md att vi skickar din beställning med ett spårningsnummer och fraktbolag. Besök FedEx eller DHL i ditt land för att spåra ordern. Observera att spårning kan ta runt 24-48 timmar för uppdatering efter avsändningen. För små produkter med mindre värde använder vi vanligt brev och standardkuvert, därför har de ingen spårningstjänst.

Om du inte är säker, snälla Kontakta oss. Det finns olika spårning i vissa länder.

INFORMATIONS FRÅGOR

RETURPOLICY

Inga problem, på Waterline Design arbetar vi för att säkerställa att processen är så enkel som möjligt.

Waterline Design Return Policy

  • Något som är fel? Inga problem. Låt oss veta och vi löser det.
  • Varan kan provas och öppnas men produkterna måste vara hela.
  • Du har 60 dagar från det datum du mottog dina artiklar för att göra en retur. Låt oss veta när du gör ditt köp om du behöver mer än 60 dagar. Vi vet att vissa båtar kan vara långt borta för att testa på.

Fortfarande inte säker på vår returpolicy? Kontakta oss.

Du har upp till 60 dagar att initiera din retur från det ögonblick som din Waterline Design-order har levererats. Följ dessa enkla steg för att återvända.

  • Skicka oss ett e-mail
  • Ange ditt beställningsnummer och adress (postnummer) eller mailadress.
  • Välj vilken / vilka produkter som du vill returnera.
  • Vi blir glada om du vill hjälpa oss genom att berätta varför du vill returnera objekten. Det är inte nödvändigt men mycket uppskattat.
  • Returkostnader - tyvärr måste du betala frakt för returen, men om du betalar med ett PayPal-konto hjälper de dig med returkostnaden upp till 30 € / 30 $. Kolla in mer på paypal.com.
  • Vi kommer också att ge dig den närmaste returadressen.

Fortfarande inte så säker på returen? Skicka oss ett meddelande!

Ja självklart inga problem. Skicka tillbaka den produkt du vill byta ut. Läs mer "Så här returnerar du produkter". Du betalar för returkostnad men vi betalar för leverans av de nya produkterna.

Om du har fått ett felaktigt produkt, vänligen Kontakta oss omedelbart med följande information:

  • Ditt beställningsnummer
  • Vilken produkt som är skadad.
  • En beskrivning
  • Foto bevis (om möjligt)

Tveka inte, returnera inte eventuella skadade produkter innan du pratat med någon i vårt supportteam.

Om ditt paket har skadats vid leveransen, ta gärna ett foto och skicka det direkt till kundsupport!

Alla krav på produkter som levereras skadade måste göras inom 7 dagar efter leveransdatum.

När vi har mottagit ovanstående uppgifter kommer vi att arbeta snabbt och effektivt för att säkerställa att problemet åtgärdas omedelbart.

I det osannolika fallet har du fått fel objekt, tack Kontakta oss omedelbart med följande information för att säkerställa att vi snabbt och effektivt kan lösa detta:

  • Ditt beställningsnummer
  • Namnet på objektet du inte fick
  • Namnet på objektet du fick på den platsen

När vi har fått ovanstående information kommer vårt kundsupportteam att få detta sorterat för dig ASAP!

Du kan bli ombedd att returnera felaktigt föremål tillbaka till oss genom vår returprocess.
Alla påståenden om order som ankommer utan rätt / saknade föremål måste göras inom 7-dagar efter leveransdatum.

Kreditkort: Betala med kreditkort vid vår kassa. All kort och personlig information är krypterad, vilket innebär att ingen obehörig kan se den. Alla stora kort accepteras. Vi använder Stripe som betalnings gateway.

PayPal: Ett säkert sätt att betala. Du kan logga in på ditt konto och betala eller använda sin kreditkortslösning.

faktura: Välj fakturavärdet om du vill betala hemma i lugn och ro. info@waterlinedesign.se. Fakturan kommer att skickas från PayPal. Om du vill betala direkt till en bank, låt oss veta. Vi kan komma tillbaka och be om personnummer etc. 10 dagar betalningsvillkor.

Företag: Vi accepterar beställningar från företag. Vi behöver fullständig företagsinformation inklusive moms / organisationsnummer.

Om du använde PayPal för betalning har de en utmärkt service. De betalar för returkostnader upp till 30 $ / €. Kolla in mer på paypal.com.